Handelsbetingelser
1. Anvendelse
Følgende vilkår er gældende for alle ydelser og produkter som kunden har aftalt med Angelica Digital, med mindre partnerne skrifteligt har aftalt andet. Anvendelsen gælder bl.a. bestilling af hjemmesidedesign, udviklingsopgaver, hjemmesideoptimering, webmaster service, hosting, rådgivning og anden levering af serviceydelser og produkter.
2. Aftalegrundlag
Betingelserne udgør sammen med Angelica Digital’s tilbud og ordrebekræftelser det samlede aftalegrundlag om virksomhedens salg og levering af serviceydelser til kunden (”Aftalegrundlaget”). Ændringer af og tillæg til Aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.
3. Ydelser og produkter
De serviceydelser, som Angelica Digital sælger og leverer til kunden, udføres i overensstemmelse med detaljerne angivet i tilbuddet.
Kunden skal give Angelica Digital adgang til tekster og materiale, i det omfang det er nødvendigt for at udføre den aftalte serviceydelserne.
Angelica Digital er ikke ansvarlig for, at serviceydelserne opfylder lovgivning eller standarder eller kan anvendes til konkrete formål, udover hvad der skriftligt er angivet i tilbuddet. Angelica Digital er ikke ansvarlig for materiale leveret af kunden, som f.eks. billeder og rettigheder hertil. Ligeledes er Angelica Digital ikke ansvarlig for design og funktionalitet, som bliver udarbejdet efter kundens ønsker, og som evt. viser sig at krænke en anden virksomheds digitale løsning.
4. Pris og betaling
Priserne for de forskellige ydelser beregnes for hvert enkelt projekt og fastsættes af Angelica Digital i forbindelse med udformning af tilbud. Alle priser er eksklusive moms og i danske kroner.
Betalingsbetingelser vil som udgangspunkt være angivet i tilbuddet til kunden. Hvor intet andet er angiver gælder at Angelica Digital fakturerer kunden efter godkendelse af design. Ydelser som er aftalt til timepris faktureres dog løbende, og abonnements ydelser faktureres forud. Fakturaen forfalder til betaling 10 dage efter fakturadato og betales som angivet på fakturaen.
I forbindelse med køb af hjemmeside, overføres den endelige hjemmeside til kundens server efter betaling af faktura.
5. Forsinket betaling
Hvis kunden undlader at betale en faktura for serviceydelser rettidigt af årsager, som Angelica Digital er uden ansvar for, har Angelica Digital ret til rente af det forfaldne beløb på 1 % pr. måned fra forfaldstid og til betaling sker samt et rykkergebyr på 100kr.
Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura for serviceydelser senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra Angelica Digital, har Angelica Digital ud over rente efter pkt. 5.1 ret til at: (i) ophæve salget af de serviceydelser, som forsinkelsen vedrører, (ii) ophæve salget af serviceydelser, som endnu ikke er leveret til kunden, eller kræve forudbetaling herfor, og/eller (iii) gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende.
6. Tilbud, ordrer og ordrebekræftelser
Angelica Digital’s tilbud er gældende i 2 uger fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Accept af tilbud, der er Angelica Digital i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for Angelica Digital, medmindre Angelica Digital meddeler kunden andet.
Kunden skal sende ordrer på serviceydelser til Angelica Digital skriftligt, medmindre andet er aftalt.
Angelica Digital tilstræber at sende bekræftelse eller afslag af en ordre på serviceydelser til kunden skriftligt senest 5 arbejdsdage efter modtagelse af ordren. Bekræftelser og afslag af ordrer skal være skriftlige for at binde Angelica Digital.
Kunden kan ikke ændre en afgivet ordre på serviceydelser uden Angelica Digital’s skriftlige accept.
Hvis Angelica Digital’s bekræftelse af en ordre på serviceydelser ikke stemmer overens med kundens ordre eller Aftalegrundlaget, og kunden ikke ønsker at acceptere de uoverensstemmende vilkår, skal kunden meddele det til Virksomheden skriftligt senest 5 arbejdsdage efter modtagelse af ordrebekræftelsen. I modsat fald er kunden bundet af ordrebekræftelsen.
7. Levering
Ønskes en fastsat leveringstid skal dette aftales skriftligt i forbindelse med afgivelse af ordrer, hvorefter levering vil være til den tid, der fremgår af Angelica Digital’s ordrebekræftelse, medmindre der opstår forhindringer som er ude af Angelica Digital’s kontrol. Forudsætning for at opgaven kan leveres på det aftalte tidspunkt afhænger af, at kunden leverer eventuelt aftalt materiale til aftalt tid.
Kunden skal undersøge alle serviceydelser ved leveringen. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Angelica Digital. Hvis en fejl eller mangel, som kunden har opdaget eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til Angelica Digital, kan den ikke senere gøres gældende.
8. Forsinket levering
Hvis Angelica Digital forventer en forsinkelse i leveringen af serviceydelser informerer Angelica Digital kunden om det og oplyser samtidig årsagen til forsinkelsen og ny forventet leveringstid.
Hvis Angelica Digital undlader at levere serviceydelser senest 14 dage efter den aftalte leveringstid af årsager, som kunden er uden ansvar for, kan kunden ophæve den eller de ordrer, der er berørt af forsinkelsen, uden varsel ved skriftlig meddelelse til Angelica Digital. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af forsinket levering.
9. Abonnementer
Hos Angelica Digital, har vi ingen bindingsperioder på vores løbende abonnementer. Alle abonnementer kan opsiges med udgangen af indeværende abonnementsperiode. Opsiges aftalen af Angelica Digital, skal dette dog ske med 2. måneders varsel over for kunden.
Ved opsigelse af et abonnement skal kunden meddele Angelica Digital dette skriftligt, og senest dagen før en ny måned starter. Ved forudbetaling af længere perioder, vil evt. resterende måneder blive krediteret.
Eventuelle prisstigninger kan ske på baggrund af stigende driftsomkostninger, lovændringer og den generelle udvikling i branchen. Prisstigninger vil altid blive varslet med mindst 3. måneder.
10. Ansvar
Hver part er ansvarlig for egne handlinger og undladelser efter gældende ret med de begrænsninger, der følger af Aftalegrundlaget. Ved overlevering af opgaven har kunden op til 5 arbejdsdage til at gennemgå det leverede og klage såfremt produktet har mangler i forhold til det aftalte.
Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget kan Angelica Digital’s ikke hæfte for et større beløb end den samlede sum på opgaven. Ved abonnementer kan hæftelse ikke overstige 6. måneders betaling.
Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Angelica Digital ikke ansvarlig over for kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.
Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Angelica Digital ikke ansvarlig over for kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henhøres til force majeure. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består. Som force majeure anses forhold, der er uden for Virksomhedens kontrol, og som Virksomheden ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk og arbejdsstridigheder.
11. Immaterielle rettigheder
Når Angelica Digital har modtaget den fulde betaling for arbejdet, får kunden automatisk en tidsubegrænset, vederlagsfri licens til at udnytte alle immaterielle rettigheder, der opstår i forbindelse med Angelica Digital’s udførelse af serviceydelser, til formål, der falder inden for kundens sædvanlige forretningsområde, eller som særskilt er aftalt mellem parterne. Den fulde ejendomsret til alle immaterielle rettigheder, der opstår i forbindelse med Angelica Digital’s udførelse af serviceydelser, herunder design, kode og ophavsrettigheder, tilhører Angelica Digital. Såfremt der indgår open source software eller andre former for software, som ikke er lavet af Angelica Digital, gælder andre licensvilkår for disse.
Ved levering af en hjemmeside benyttes der ofte stock fotos og WordPress plugins, hvor Angelica Digital har erhvervet en særlig licens, der gør det muligt disse kan benyttes på kundens hjemmeside. Hvis kunden eller et andet webbureau, efterfølgende ønsker selv at ændre stock fotos eller overtage plugins, skal kunden eller webbureauet som arbejder videre med hjemmesiden, selv indhente nødvendige licenser, da disse ikke kan overdrages af Angelica Digital.
Angelica Digital er ikke ansvarlig for leverede serviceydelsers krænkelse af tredjeparts immaterielle rettigheder, medmindre krænkelsen er forsætlig. I det omfang Angelica Digital måtte blive mødt med påstand om leverede serviceydelsers krænkelse af tredjeparts immaterielle rettigheder, skal kunden skadesløsholde Angelica Digital, medmindre krænkelsen er forsætlig.
12. Gældende lov og værneting
Parternes samarbejde er i alle henseender underlagt dansk ret.
Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samarbejde, skal afgøres ved en dansk domstol, og kan udelukkende indbringes for retten i Roskilde. Alle tvister skal forinden det indbringes for retten forsøges løst mellem Angelica Digital og Kunden.
Denne side er sidst opdateret: 01-01-2020